"Descobreix, crea i aprèn: el nostre institut, on l'art, el patrimoni i l'entorn guien cada moment d'aprenentatge"
AMBIENTS
Els Ambients, a la nostra escola, són espais d'aprenentatge dissenyats amb l’objectiu de crear situacions d’aprenentatge que ofereixen als infants la possibilitat de desenvolupar diferents competències i capacitats.
El teixit d'aula és el punt de trobada dels infants i joves d'un mateix grup i la seva docent de referència. Es dóna una experiència emocional compartida i es reconeix a cada membre com a individu necessari pel desenvolupament grupal.
El treball per projectes és una opció metodològica que preten fomentar entre els alumnes un tipus diferent d'aprenentatge, centrat en les seves pròpies motivacions, on els propis alumnes es qüestionen un tema d'estudi, fan una cerca d'informació (llibres, revistes, enciclopèdies, internet...), reelaboren aquesta informació i la sistematitzen
Creant entorns inspiradors per al creixement. En aquest apartat, destaquem els diversos espais físics i virtuals de l'escola que estan dissenyats per fomentar la col·laboració, la creativitat i l'exploració. Des de les aules tradicionals fins als laboratoris i espais de treball en equip, cada espai està concebut per maximitzar les oportunitats d'aprenentatge dels nostres estudiants.
Una experiència enriquidora fora de l'aula. En aquest apartat, presentem les nostres emocionants còlonies, on els estudiants exploren, aprenen i creixen mitjançant aventures en entorns naturals i culturals. Aquestes experiències promouen la convivència, la independència i el desenvolupament integral dels nostres alumnes.
Les VTS (Visual Thinking Strategies), és una metodologia educativa que fa servir l’obra d’art per aprendre a mirar, a pensar i a comunicar-se. Fa servir l’art com a eina per indagar i trobar significats, per interpel•lar-se i comprendre millor el món des de les emocions, la curiositat i el desig innat de saber.
La pràctica del VTS exercita les habilitats verbals i comunicatives i afavoreix el desenvolupament del pensament creatiu i crític. També reforça l’autoestima i fomenta la integració dels participants i el respecte a les idees dels altres.
La metodologia del VTS es basa en la formulació d’unes preguntes clau. Cada pregunta té el seu objectiu i la seva raó de ser. Davant d’una obra d’art, d’una imatge es fan les següents preguntes: Què està passant en aquesta imatge?, Què veus que et fa pensar això? i Què més hi podem trobar? A partir d’aquestes preguntes es desenvolupa una conversa entre els participants; totes les opinions son valides sempre que estiguin basades en les indicis visuals de l’obra que estem veient.
En aquest context, l'obra d’art no és l’objecte d’estudi, és l’element mediador, ja que no es tracta d’aprendre sobre art, sinó d’utilitzar l’art per aprendre